2012. május 27., vasárnap

Szív a kávén - latte art

Amikor először szembesültem a kávéra rajzolással, csak néztem ki a fejemből és azon töprengtem, ezt hogyan tudnám megtanulni én is?

Egyszerű a képlet: van egy csésze erős eszpresszónk, van rajta egy minimális habmennyiség, amit a kávégép nyomott, majd a forralt vagy gőzölt tejet egy nagyobb, csőrös edénybe öntjük és szabadjára engedhetjük a fantáziánkat.

A remekmű ábrázolhat szívet, levelet, hattyút, pókhálót és millió féle ábrát, tényleg a kreativitás határtalan. Ha fokozni szeretnénk a kompozíciót, használhatunk segédeszközként flakonos csokiöntetet, a kontúrok erősítése érdekében.

Gőzölni meg habosítani igazán csak a komolyabb kávégépek képesek, ezek nélkül nem tudunk olyan szinten alkotni, mint szeretnénk.
Viszont nem kell elkeserednie annak sem, aki nem rendelkezik szuper masinával, a kézi habosítóval is el lehet érni egy bizonyos fokú tejhabot, amit ízlésesen rá lehet majd önteni a kávéra vagy kapucsínóra.

Mint már említettem az előző bejegyzésben is, a hideg tejjel jó kis tejhabot kreálhatunk, csak figyeljünk a tej zsírtartalmára, legyen minimum 2,8 de inkább 3,5.
Én személy szerint a tejet cukor nélkül szoktam habosítani, nincs ebben semmi kunszt.

 Kiöntök egy ujjnyit egy kisebb pohárba vagy csészébe, majd a habosítóval néhány másodpercig keverem, amikor már elérte a megfelelő állagot akkor ráöntöm a kapucsínóra, de hagyok egy keveset a pohár aljában.

 Veszek egy kiskanalat, a kávéból rálöttyintek egy picit a habra és mehet a többi tetejére. Ez megtöri a szokásos fehér habréteget, olyan dizájnos lesz tőle az itóka:)
Lehet kalóriadús tejszínnel is próbálkozni, kiöntjük egy edénybe, adunk hozzá egy kis mennyiségű cukrot, feloldódásig kavarjuk egy kiskanállal, majd lassan beleöntjük a kávéba és kezdődhet a móka.

Rengeteg tanfolyam hirdeti a latte art tanítását, akit behatóbban érdekel a téma, beiratkozhat egyre és elsajátíthatja ezt a szenzációs dekor-technikát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése