2012. május 27., vasárnap

Konyhai gépek (2): mikró, mixer

Rengeteg embert megoszt a mikró használata, hogy egészséges vagy sem, megváltoztatja az étel molekuláit vagy sem, szóval ezt a fejezetet nem szeretném érinteni, mert holnap reggelig lehetne ezen vitázni, akkor sem születne egyoldalú vélemény.

Tény, hogy elég gyakran használom italok- ételek melegítésére, mert nagyon gyors, tiszta és nem kell attól tartani, hogy odakozmál az ennivaló, miközben arra várunk, hogy megmelegedjen a kaja. Komolyabb ételeket még nem készítettem benne, egyébként arra is alkalmas, csak be kell szerezni egy receptes könyvet és máris kezdődhet a móka.

Amit szeretek még a mikróban: pudingot készíteni, mert néhány perc alatt kész és nem ragad le, mint a hagyományos lábasokban, forró csokihoz megolvasztani a csokoládét, vagy kipattogtatni egy zacskó popcornt. Tojást ne főzzünk benne, mert felrobban. A virslit ha megszurkáljuk néhány helyen villával vagy hústűvel, akkor szabad a pálya.

Szeretem az édességet, a habcsókot különösen. Gyerekkoromban nem volt még anyukámnak mixere, fakanállal kellett a habcsók alapanyagát kikeverni, kerek fél órán keresztül. Ez borzalmasan nehéz meló, pláne egy gyereknek, de ki tudott ellenállni a finom csemegének?

Nem anyukám állított oda, hanem magamtól fogtam fakanalat és kevertem a masszát, a végére felét megettem, ami megmaradt, abból készültek a szétfolyt gombok, azokat kiszárítottam valamennyire - türelmem nem nagyon volt:) - és jóízűen megettem. Mire hazakerültek a szüleim a munkából, csak az üres tepsi fogadta őket, meg egy halom mosatlan.

Nos, akkor határoztam el, hogy ha nagy leszek, nekem lesz saját bejáratú mixerem, amivel a habos csodákat fogom keverni. És lett is, hamarabb mint gondoltam:)
Szóval hasznos konyhai eszköz, ebből is többféle van a piacon, vannak a szimpla kétkarosak, amelyek habot vernek meg dagasztanak és vannak a profi gépek, amiket állványra lehet rögzíteni és egy üreges lapáttal keverik a krémet, habot.

Mindenki saját igényeinek és pénztárcájának függvényében válasszon mixert, de érdemes a márkanevet is figyelembe venni, ha valahol akciósan vannak meghirdetve, érdemes beszerezni őket.
A jelenlegi gépemet egy kisebb üzletláncban vásároltam, a neve jól hangzik és tényleg, percek alatt kemény tojáshabot kapok. Nem minden mixer gyors, vannak jó márkanevű gépek, de percekig dolgoznak a habon.

Nem csak habosítani lehet velük, hanem hűteni is: ha főzött krémeket használunk a süteményekhez, hamarabb kihűlnek, ha csalunk a hűtésnél és folyamatosan keverjük néhány percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése