2012. május 31., csütörtök

Gyorsan, finomat!



Ez a jelszó mindannyiunk száját elhagyta már, aki még nem mondta ki, az varázsolja oda:)

Személyfüggő, ki mit tart finomnak és finoman szólva nem is lehet általánosítani, ahány ember annyi szokás, annyi ízlés.
Én a mai nap folyamán gondoltam a gyors és finom valamire, mert az ebédem elfogyott, délelőtt takarítottunk a nagyfiammal, neki készítettem sütőtökös-almapürét de magamnak azért valami mást terveztem. És ekkor jött a sajtos-tejföles tészta, ami gyors is, finom is, laktató is.

Minden háztartásban fellelhető némi maradék orsó vagy spagetti tészta, egy kis sajt előkerül a hűtőből, a tejföl kérdőjeles, mert nálam soha sincs elfekvőben a hűtőben, Valaki mindig megdézsmálja:) Egészségére!

Nos, ha egy személyre szeretnénk elkészíteni a tésztát, akkor kb. 3 marékkal szórjunk a forró, pici sóval ízesített fővővízbe. Nem szoktam olajat önteni a vízbe, de még a tésztára sem kifőzés után, egyszerűen nem szeretem ami tocsog vagy úszik a zsiradékban.
Lehetőleg tojásos tésztát válasszunk. Tudom, most jönnek a dietetikusok, akik nem ajánlják ezt a fajtát hanem inkább a durumot, de én jobban szeretem azt a fajtát, amelyik tartalmaz -elméletileg- tojást.

Van egy kedvenc boltom, ahol saját márkás tésztákat lehet venni, tojásosak és az a jó bennük, hogy 6-8 perc alatt kifőnek, nem kell állandóan kevergetni őket és finomak.
Nos, miközben fő a tésztánk, lássunk hozzá a sajt lereszeléséhez. Én Edamit szoktam venni, az félkemény, tehát elvileg jól reszelhető, ha puhább és zsírosabb sajtot választunk tegyük egy 20 percre a fagyasztóba, utána könnyebben megy a reszelése.

Reszelhetjük a nagyobb lyukún de akár a kisebben is, a lényeg, hogy forró legyen a tészta, amikor rászórjuk a sajtot.
Elvileg megfőtt a tésztánk, szűrjük le, van aki leöblíti én nem szoktam, ha öblítés mellett voksolsz, akkor az forró víz legyen, mert kihűl a tészta és akkor lehet újramelegíteni, ami valljuk be, nem szerencsés választás.

Én a forró, lecsepegtetett tésztára rászórom a sajtot -ez kb. 2-3 maréknyi mennyiség- rákanalazok 2-3 evőkanál szobahőmérsékletű tejfölt -ha hideg nagyon, akkor az is lehűti a tésztát és jöhet a melengetés- jól összekavarom, megszórom még egy kevés sóval, pici őrölt borssal és magában vagy savanyúsággal szoktam fogyasztani.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése