2012. május 31., csütörtök

Gyors koktél

Van egyáltalán nő a földön, aki nem szereti a kókusz-ananász kombót, megbolondítva egy kis jamaikai rummal?:))

Tudtam, hogy többen vagyunk, akik szeretik, mint akik nem:))
Nos, a tegnap este lerendeztem a hétvégi bevásárlást és úgy gondoltam, mivel szombat este van, pihenjünk stílusosan, ha már a sört nem szeretem.

Vettem egy doboz 100% ananászlevet, volt itthon egy doboz kókusztejem és a férjem gyűjteményéből előkerült a barna rum, ebből készítettem el a Piña Colada koktélt saját fantáziám alapján.

Sok esetben a turmixgépemben kutyultam össze a hozzávalókat, tegnap újítottam a megoldáson. Elővettem a termoszomat, beleöntöttem a hozzávalókat, jól összeráztam, majd az alsó kiöntőjén stílusosan kiöntöttem egy talpas pohárba.

Na, de jöjjön a recept:)

Én szemmértékre szoktam ezeket az alapanyagokat összeöntögetni, de most megadom a mennyiségeket is, hogy egyszerűsítsem azoknak a munkáját, akik még nem készítettek ilyen koktélt.
Ha többször készítjük, annyira belejövünk, hogy már nem is kell az arányokat figyeljük.

Szóval kiöntöttem 2 dl kókusztejet egy pohárba és hozzáadtam 3 kiskanál barna cukrot. Lehet fehérrel is csinálni, csak arra figyeljünk, hogy az jóval édesebb és ne legyen túlságosan csöpögős a koktélunk.
Feloldottam folytonos kavargatás mellett a cukrot, majd az édes kókusztejet belelöttyintettem a termoszba. Kimértem 2 dl 100%-os ananászlevet - ehhez ragaszkodjunk, ne tegyünk bele 12% vagy 50% gyümölcslevet, mert nem kapjuk meg azt az ízt, amit a 100%-os ad - és azt is beleöntöttem a termoszomba.

 Utoljára a rumot mértem ki, valami jó minőségű rumot használjunk fel, én jelen esetben jamaikai barnát használtam, úgy fél dl. De lehet többet is beletenni, mindenki maga tudja, érzi, hogy mennyire szeretné alkohollal megbolondítani.

Miután belepakoltam a hozzávalókat a termoszba, rácsavartam az alsó kupakját, jól összeráztam, majd felnyitva a tetejét szépen kiöntöttem egy talpas pohárba.
Nekem nagyon ízlett, valójában ez egy adag, de aki többet szeretne készíteni, az duplázhatja a mennyiséget illetve próbálgathatja a saját kis mennyiségeit, mert erre nincs konkrét recept, mindenki saját ízlése szerint készítheti el.

Ha nagyon dizájnosra szeretnénk a koktélunkat, díszíthetjük koktélcseresznyével a poharat vagy vannak ezek a kis műanyag állatkák vagy egyéb díszítő eszközök, azokkal megdobhatjuk az italunkat.

Jó étvágyat!

Ui. Csak mértékkel fogyasszátok csajok, pláne ne hétközben:))))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése