2012. május 27., vasárnap

Evő - és ivóeszközök

Sorscsapásként érhet a tény, hogy elkészült a finom étel és nincs megfelelő tányérunk, amiben tálalhatnánk. De meg is kellene enni valamivel, nem?

Ebben a bejegyzésben szó lesz a tányérokról, evőeszközökről és a poharakról.
A boltok polcai roskadoznak a különböző méretű, stílusú és mintázatú tányéroktól. Aki betéved a porcelán részlegre, nem igazán tudja eldönteni, milyet is válasszon, melyik a jobb?

Fontos szempont a tányér minősége. Ha naponta használjuk, esetleg mosogatógépben szeretnénk elmosatni, akkor mindenképp olyat válasszunk, ami nem aranycsíkos, vagy festett mintás, mert a gép egy idő után eltünteti róla a dizájnt.

A klasszikus kör alakú tányérok nekem jobban bejönnek, ami a praktikusságot illeti, mert a manapság divatos kocka meg háromszög tányérok valahogy nem állnak kézre mosogatásnál.
Egyébként aki szereti az extrém dolgokat, vásárolhat bátran eklektikus formákat is, mert valójában szépek és mutatósak, főleg, ha anyósék érkeznek ebédre vagy a férjed szeretnéd egy romantikus vacsorával meglepni:)

Vásárlásnál vegyük figyelembe, hány személyes a család, vagy hány személyt szeretnénk az asztalhoz ültetni és megvendégelni. Egy 3 fős családnak bőven elég 6 mélytányér, 6 lapos és 6 desszertes vagy kistányér. Egyébként célszerű étkészlet formájában vásárolni, akkor olcsóbban jutunk hozzá a darab tányérokhoz. Figyelni kell az akciókat, én már vásároltam nyomott áron, gyönyörű tányérkészletet.

Evőeszközök: kanál, villa, kés, kiskanál, tortavilla. Ezek száma a család létszámától függ. Az ember általában minimum 6-6 szokott beszerezni belőlük. Vagy darabra vásároljuk, vagy szettben, ez egyéni döntés. Arra figyeljünk, hogy szépen kidolgozott, minőségi eszközöket vegyünk, ne legyen sorjás a kanalak széle vagy a villa ne nyelvhegyezőként funkcionáljon.

Az aktuális evőeszközeimet 2 boltban vásárolta, mindkettő darabra adta és akciósan:) Meg is vagyok velük teljes mértékben elégedve.

Le is kell öblíteni valamivel a kiadós ebédet vagy vacsorát, de nem mindegy milyen italt, milyen pohárban szervírozunk. Viszonylag elég régóta vezetek saját konyhát, de nemrég vettem a fáradtságot és vásároltam 6 pezsgőspoharat.

Szégyen, nem szégyen, valahogy ezek kimaradtak az életemből. Mindig ráfogtam valamire - ez ismerős?:) - nem iszunk mi annyi pezsgőt, vagy nincs hely számukra vagy ehhez hasonló blődségek. Ami tény, azóta boldogabb vagyok egy fokkal, amikor ránézek a csillogó pezsgőspoharaimra a vitrinben, tudom, bármikor elő lehet őket venni és ünnepivé varázsolni bármilyen eseményt.

Én a hatos számmal vagyok jó barátságban, 6 vizespoharat vettem szintén jó áron a svéd 4 betűs áruházban, ott vettem csinos, talpas poharakat röviditalnak, és szintén ott vásároltam meg a 6 fehérbornak való pohárkészletemet is. Imádom a vörösbort, de csak 1 vörösboros poharam van:)))) Majd legközelebb bővítem a létszámot.

A pohárkészlet minden háztartásban más és más. A víznek, röviditalnak, bornak, sörnek külön poharakat használunk, a számukat mindenki egyéni igényeinek és a család létszámának függvényében oldhatja meg.

Nem beszéltem a kávéscsészékről meg a bögrékről, amikben isteni kakaót vagy forró csokit lehet kutyulni. Amit ajánlani tudok, az a 6 kávéscsésze szigorúan tányérral, ebben szervírozzuk az espressot vagy bármilyen kávéfőzőben lefőtt kávét.

Nekem nincs 6 egyforma mintázatú bögrém, van kb. 16 és egyik sem egyforma:)
Ebben ez a szép, legalábbis számomra, mindig más bögréből ihatom meg az adott forró italomat.
Egyébként aki szereti a tökélyt, annak ajánlom az egyforma színű vagy mintázatú bögre szettet.

Napjainkban már annyi félét lehet kapni, ha valaki lila konyhát álmodott meg, ahhoz igazíthatja az evőeszközeit meg a csészéit, bögréit.
A következő bejegyzés a gépeké, hogyan tehetjük velük könnyebbé az életünket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése