2012. május 27., vasárnap

Eszközök, felszerelések (3): apróságok, de mégis hasznosak

Ez a kategória a 'feneketlen kút' nevet is kaphatná, mivel mindenkinek mást jelent a sok apró, ámde hasznos konyhai kütyü.

Itt van mindjárt a zöldséghámozó, ami többféle funkciót tölt be: meghámozhatjuk vele a krumplit, uborkát, cukkinit, de díszítésre is használható, mondjuk lehámozzuk vele a paradicsom héját és egy gyönyörű rózsát kapunk, ami megállja a helyét bármelyik hidegtálon.

Ha valakinek nem megy a késsel való krumplihámozás - legtöbbünknek nem:) - akkor itt az idő egy jó minőségűt beszerezni.
Ki ne bosszankodott volna azon, hogy a levesbe való rántás csomós lett, miután belerakta?

Én elég sokat dühöngtem ezen, míg rá nem jöttem, hogy a már elkészített rántást belezuttyantom a levesszűrőbe, majd óvatosan félig elmerítem a forró ételben, egy kanalat hívok segítségül és addig kavarom, amíg a rántás fel nem oldódik benne.

A tésztaszaggatómat egy nagyon kedves volt kolléganőmtől kaptam, akkortájt nem is volt saját konyhám, egy önkormányzati lakásban laktunk hárman.
Nagyon szeretem ezt az eszközt, mert percek alatt olyan galuskákat, nokedliket szaggat, amivel bárkit le lehet venni a lábáról.

 A piacon több féle szaggató is található, nekem kétrészes szaggatóm van: van egy lyukacsos tálca, amit rá lehet helyezni az edény peremére, majd egy kis spatula segítségével kezdődhet a szaggatás.
A fokhagymaprést sem felejtettem ki a sorból, elég gyakran veszem hasznát, holott szívesebben zúzom szét jómagam, majd vagdosom apró darabkákra. Azok fogják valójában értékelni, akik nem szeretnék a kezüket összefokhagymázni (egyébként egy kis citromlével, petrezselyemzölddel el is tüntethető a szag).

De ne hagyjuk ki a merőkanalat, húslapátot, dugóhúzót, konzervnyitót, tortalapátot, szilikonecsetet, salátakiszedőt sem a sorból, ezek is apróságok, mégis fontosak, mert a kellő helyzetben nagyon tud az ember lánya nekik örülni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése